Модель «сутність-зв’язок» предметної області. Поняття сутності, атрибута, ключа, зв’язку. Правила побудови моделі даних предметної області. Класифікація зв’язків за множинністю.
Презентація:
Домашнє завдання
1.Опрацювати конспект.
2.Виконати завдання
3.Підготувтися до тестування.
Побудуйте моделі «сутність-зв’язок» для описаних далі предметних областей. Визначте:
• сутності;
• атрибути сутностей;
• ключі;
• зв’язки між сутностями;
• типи зв’язків.
1.Предметна область «автомобілі».
Про кожен автомобіль відомо: його реєстраційний номер в ДАІ, рік випуску, мар¬ка, а також хто є власником автомобіля. Про власника ві¬домо: прізвище та ім’я, а також номер прав водія. Щодо кожної марки автомобіля відома її назва, об’єм та потуж¬ність двигуна, а також тип автомобіля (седан, хетчбек, джип тощо). На автомобілі виписують страхові поліси, у яких зазначається термін початку та завершення дії, тип страховки, страхова сума та назва компанії-страхуваль- ника. На один автомобіль може бути виписано багато стра¬хових полісів.
2.Предметна область «вулиці та будинки».
Щодо кожної ву¬лиці потрібно зберігати відомості про її назву та довжину, а також про те, які інші вулиці вона перетинає. Про кожен будинок відомо: його номер, кількість поверхів та квартир, а також на якій вулиці він розташований.
ВКАЗІВКА. У моделі «сутність-зв’язок» цієї предметної об¬ласті одна з сутностей буде зв’язана сама з собою.
3.Предметна область «зовнішнє незалежне оцінювання».
Потрібно зберігати відомості про склад тестів зовнішнього не¬залежного оцінювання. Кожен тест стосується певного пред¬мета, проводиться в певному році та складається з низки запитань. Кожне запитання має формулювання, а також кі¬лька варіантів відповідей. Один із варіантів є правильним.
ВКАЗІВКА. У моделі «сутність-зв’язок» цієї предметної об¬ласті між двома тими самими сутностями потрібно буде створити два різних зв’язки.
4.Предметна область «залізнична мережа».
Залізнична ме¬режа розглядається як сукупність залізничних ділянок, кожна з яких має певну довжину і сполучає дві вузлові станції або вузлову та кінцеву станції. Ділянку посередині не можуть перетинати інші ділянки. Про кожну станцію відома її назва, а також на якій ділянці вона розташована. Вузлові станції можуть належати кільком ділянкам.
ВКАЗІВКА.
У моделі «сутність-зв’язок» цієї предметної області варто використати зв’язок типу «два-до-багатьох», а також два різних зв’язки між двома тими самими сутностями.
5.Предметна область «розклад занять».
Про класи певної школи відомі їхні назви та яка кількість учнів навчається в кожному класі, про навчальні дисципліни — назви та тип (гуманітарна, природнича тощо), а про вчителів — прізвища та номери паспортів. Необхідно зберігати відомості про те, який учитель в якому класі яку дисципліну викладає.
ВКАЗІВКА. Для адекватного моделювання цієї предметної області потрібно створити зв’язок відразу між трьома сут- ностями. Спробуйте самостійно здогадатися, які бувають типи зв’язків між трьома сутностями та за яким критерієм ці типи визначати.
6.Предметна область «векторні зображення в MS Word».
Векторне зображення складається з геометричних фігур: ліній, кіл, прямокутників, трикутників, ромбів. Кожна з фігур має координати точки прив’язки на площині малюн¬ка. Крім того, замкнені фігури мають заливку, кола — ра¬діус, прямокутники — координати протилежного до точки прив’язки кута тощо. Фігури можуть об’єднуватися в гру¬пи. Група — це також фігура, яка має координати точки прив’язки на площині малюнка. Саме векторне зображен¬ня характеризується місцем у документі та способом обті¬кання текстом.
ВКАЗІВКА. Якщо кожну з сутностей Лінія, Коло, Прямо¬кутник і т. д. зв’язувати із сутностями Зображення та Група, модель вийде надто захаращеною зв’язками, а в сутностях фігур повторюватимуться ті самі атрибути. На¬томість краще створити сутність Фігура.Подумайте, якою буде множинність її зв’язків з сутностями Лінія, Коло, Прямокутник тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар